23. خرداد 1397 - 20:12   |   کد مطلب: 6950
رئیس کمیته اقتصادی و سرمایه گذاری رویداد همدان ۲۰۱۸ گفت: ۲۵ ظرفیت اقتصادی در استان قابلیت سرمایه‌گذاری خارجی دارد.

به گزارش پایگاه خبری جهادپرس،سید مهرداد موسوی بعد‌ از ظهر امروز در جلسه شورای سیاست‌گذاری رویداد 2018، اظهار داشت: اصلی‌ترین کار در کمیته اقتصادی تعامل و بهره‌برداری حداکثری اقتصادی از رویداد با اهمیت 2018 است.

وی تصریح کرد: این رویداد مهم فرصتی است تا سفرا و نمایندگان کشورهای آسیایی را به همدان بیاوریم و از وجود کشورهایی مانند چین که قطب اقتصادی جهان هستند و به همدان دعوت می‌شوند بهره کافی را ببریم.

رئیس کارگروه کمیته اقتصادی و سرمایه‌گذاری رویداد همدان 2018 با بیان اینکه اگر سفرای تمام کشورها در این رویداد شرکت کنند ضریب سوددهی بیشتر می‌شود، ابراز کرد: ظرفیت‌های اقتصادی استان که قابلیت سرمایه‌گذاری خارجی را دارند مشخص کرده‌ایم.

موسوی با تاکید بر اینکه بیش از 100 مورد فرصت اقتصادی در استان ما وجود دارد، گفت: اما همه این ظرفیت‌ها قابلیت اینکه خارجی ها در آن سرمایه‌گذاری کنند را ندارند بنابراین با پالایشی که انجام دادیم توانستیم 25 فرصت اقتصادی که قابلیت سرمایه‌گذاری خارجی دارند را مشخص کنیم.

وی افزود: فرصت‌هایی که قابلیت سرمایه‌گذاری خارجی دارند دارند در حوزه‌های جهادکشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، طرح‌های دانش‌بنیان و شهرداری است.

رئیس کارگروه کمیته اقتصادی و سرمایه‌گذاری رویداد همدان 2018، تصریح کرد: طرح‌هایی که در حوزه جهاد کشاورزی قابلیت سرمایه‌گذاری دارد شامل فراوری سیب زمینی، سیر، پرورش گل و گیاه زینتی و گیاهان دارویی است که در زمینه گیاهان دارویی و گیاهان زینتی می‌توانیم از برند بوعلی‌سینا بهره ببریم.

موسوی گفت: احداث مجتمع‌های گردشگری، پارک‌آبی، کمپ‌های اقامتی، تولید یخ خشک در بیمارستان‌ها، ساخت شهرک پزشکی و تولید البسه آنتی باکتریال بیمارستانی، از نمونه طرح‌هایی است که در حوزه‌های مختلف قابلیت سرمایه‌گذاری خارجی دارد.

وی با بیان اینکه اتاق اصناف باید تمهیدات لازم برای معرفی توانمندی‌ها و فرصت‌های استان همدان را اعلام کند، ابراز کرد: اتاق اصناف باید به اجتماعی کردن این رویداد از طریق اصناف و بازاری‌ها بپردازد چراکه هنوز بسیاری از مردم همدان از ماهیت این رویداد بزرگ بی‌اطلاع‌اند.

رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری در رویداد همدان 2018، افزود: ساخت لوگوی رویداد همدان 2018 بر روی البسه و دیگر اجناس می‌تواند در امر گسترش تبلیغات موثر باشد.

موسوی گفت: برای انتخاب پروژه‌هایمان باید چند مورد را در نظر داشته باشیم، اول اینکه واقع‌گرایانه باشد و بعد هم قابلیت سودآوری داشته باشد و منطبق با ضوابط ، قوانین و اسناد بالادستی باشد.

وی به اهمیت سیستم بانکداری نوین با توجه به ورود خارجی‌ها به استان خبر داد و افزود: خوشبختانه از نظر بانکداری قوی هستیم و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

رئیس کمیسون اقتصادی و سرمایه گذاری رویداد همدان 2018، با بیان‌اینکه اساس و بنیاد این رویداد یک کار فرهنگی است اما ما می‌خواهیم از این فرصت برای فضای اقتصادی هم بهره ببریم، اظهار داشت:حضور شرکت‌های خارجی در استان ،هرچند کوچک تاثیر بسزایی را به همراه دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه اعتباراتمان محدود است، گفت: بنابراین باید با توجه به بودجه‌ای که در اختیار داریم کارها و برنامه هایمان را اولویت‌بندی کنیم و به سازمان مدیریت برنامه و بودجه استان اعلام کنیم.

محمود رضا عراقی اظهار داشت: برای اولویت‌بندی برنامه‌ها منتظر ارسال برنامه‌ها و ایده‌ها به دبیرخانه هستیم اما متاسفانه برخی در زمینه ارسال طرح‌ها به دبیرخانه کوتاهی می‌کنند.

وی با بیان‌اینکه در این رویداد به مسائل حاشیه‌ای هم باید توجه شود، ابراز کرد: کمیته رویدادهای بین المللی از نظر ساختار بندی کمیته بسیار خوبی بوده است و عملکرد کمیته اطلاع رسانی نیز مطلوب بوده است اما کمیته تبلیغاتی که در دست شهرداری است کار را به خوبی دنبال نکرده است و در آن ضعف‌هایی مشاهده می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان گفت: رویداد همدان 2018 رویداد بزرگی است که امتیازات ویژه‌ای را برای استان همدان به دنبال دارد بنابراین همه دستگاه‌ها و کمیته‌ها باید برای اجرای هرچه بهتر آن تلاش و همدلی و همکاری کنند.

عراقی با بیان اینکه انتظار داریم همه کمیته‌ها فعال باشند و با یکدیگر همکاری کنند، ابراز کرد: امیدواریم که با پایان ماه مبارک رمضان فعالیت کمیته‌ها اوج بگیرد.

وی از سهم شهرستان‌ها در این رویداد یاد کرد و افزود:بخشی از کارها نیز باید در شهرستان‌ها انجام شود و همه شهرستان ها در این رویداد بزرگ دخیل‌اند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پربیننده ها

آخرین اخبار